Wspomnień o firmie kilka…

Posted by Jakub Ślęczka
Category:

Robiąc porządki w archiwach biura dotarliśmy do kilku zdjęć z historii firm rodziny Piwowarczyk. Warto w  tym miejscu nie tylko podzielić się tymi paroma ujęciami (m.in. zdjęciem szefa założyciela, oraz pierwszych aut firmowych), ale też poznać kilka dat i faktów z historii firmy transportowej z Gdowa.

Rok 1986 to początek działań transportowych pod przewodnictwem pana Ryszarda Piwowarczyka. Wówczas firma zajmowała się realizacją krajowych zleceń w rejonie Krakowa i okolic, jak choćby transport kabli dla tworzącej się firmy pana Bogusława Cupiała – Tele-Fonika z siedzibą wpierw w Myślenicach potem Krakowie. Samo wożenie początkowo odbywało się głównie samochodami produkcji czechosłowackiej LIAZ, oraz polskimi JELCZ.

4

Pierwsze zagraniczne transporty zaczęły odbywać się po roku 1995, kiedy to firma zaczęła rozwijać się i zwiększać swój tabor do 7 aut.

Rok 2003 i 2004 to krótkie przygody firm transportowych RAFTRANS oraz PUST PIWOWARCZYK, firmy te tworzone przez synów pana Ryszarda Piwowarczyka, kolejno Rafała i Łukasza dały podstawy do późniejszego kształtu firmy z Gdowa. Wraz z wejściem Polski do UE, firma rozwinęła linię międzynarodową przerzutów do Francji, Belgii (Renault, Volvo, Decathlon) oraz do Anglii (Vauxhall, Jaguar Land Rover). Aktywna stawała się również spedycja krajowa oferująca transport na terenie Małopolski i Górnego Śląska / Opolszczyzny. Częściowa fuzja i wyłączenie firmy TRANSROL tworzonej we współudziale ze znajomym rodziny ustanowiła zalążek pracy spedycyjnej.

 1         2

Wraz z rokiem 2010 (marzec), założona została spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, której nazwą stało się po prostu nazwisko rodziny. Tym samym nawiązanie do rodzinnej tradycji jest podstawą po dzień dzisiejszy. Nie można jednak powiedzieć o kontekście rodzinnym w żadnym razie, jak chodzi o wielkość obecnej firmy. To opiewające na aktualnie 150 TIRów (i wciąż rośnie) przedsiębiorstwo wyrobiło solidną opinie potwierdzoną zarówno u Klientów zagranicznych jak i krajowych. Biuro PIWOWARCZYK początkowo skupione wokół najbliższej rodziny rozrosło się do kilkudziesięcioosobowej  kadry, rozdzielonej odpowiedzialnością za poszczególne kraje dostaw, dział faktur, niezależne kadry, finanse itd.

Wraz upływem 3 minionych lat 2014-2017 nikt nie spodziewał się tak znaczącego rozrostu firmy. Jednocześnie nikt nie ma jeszcze planu na realny rozmiar docelowy PIWOWARCZYKa, a określenie tego jest chyba najważniejszym zadaniem stojącym przed każdym przewoźnikiem 🙂

?
?