Od małej rodzinnej firmy do lidera w Małopolsce

Firma PIWOWARCZYK Sp. z o.o. to kompania z licznymi tradycjami, której zakorzenienie w transporcie sięga końca lat 80-tych ubiegłego wieku. Przemiany w Polsce niosły również zmiany w strukturze i charakterystyce spółki realizującej transport regionalny rodzinnymi siłami. Okres największych zmian to moment wejścia naszego kraju w strukturę Unii Europejskiej w 2004 roku. W krótkim czasie po nastąpiła fuzja dwóch firm siostrzanych i w 2010 zarejestrowana została forma sp. z o.o. pod pierwotną nazwą, która zawsze nawiązuje do rodzinnych tradycji.

PIWOWARCZYK Sp. z o.o. to ogromny skok, jaki nastąpił w rozwoju pomiędzy 2014 a 2016 rokiem. Firma rozwinęła wówczas stan ilościowy swego taboru z 20 ciągników i 25 naczep do obecnego stanu 120 ciągników i 150 naczep. Oprócz ilości, znacząco zmienił się też stan samochodów, których obecnie standardem jest emisja spalin Euro 6, a czas obsługi jest równy okresowi leasingu maszyn. Skomputeryzowanie biura, rozwinięcie sieci klientów, a także zwiększenie kadry spowodowało rozrost firmy. W przeciągu 2 lat firma opanowała kilka znaczących kontraktów, dzięki którym białe TIRy opisane dyskretnie PIWOWARCZYK Sp. z o.o. i srebrzyste naczepy wpisały się na stałe w krajobrazy krajów takich jak: Wielka Brytania, Hiszpania, Holandia, Belgia i Niemcy.

Naszą wysoką formę i jakość obsługi doceniono w rozlicznych konkursach, m. in. Forbes, Gazele Biznesu, Diamenty Małopolski, Gepardy Biznesu.

Jesteśmy zrzeszeni w ramach procedur weryfikacji finansowej KRD, oraz niezależnej i niepublicznej sieci weryfikacji kontrahentów handlowych COFACE (Compagnie Française d’Assurance pour le Commerce Extérieur).

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

TRANSPORT TO NASZA PASJA!

Tomasz Piwowarczyk,
prezes PIWOWARCZYK Sp. z o.o.

Wspomnień kilka...

4Robiąc porządki w archiwach biura dotarliśmy do kilku zdjęć z historii firm rodziny Piwowarczyk. Warto w  tym miejscu nie tylko podzielić się tymi paroma ujęciami (m.in. zdjęciem szefa założyciela, oraz pierwszych aut firmowych), ale też poznać kilka dat i faktów z historii firmy transportowej z Gdowa. Rok 1986 to początek działań transportowych pod przewodnictwem pana Ryszarda Piwowarczyka. Wówczas firma zajmowała się realizacją krajowych zleceń w rejonie Krakowa i okolic, jak choćby transport kabli dla tworzącej się firmy pana Bogusława Cupiała – Tele-Fonika z siedzibą wpierw w Myślenicach potem Krakowie. Samo wożenie początkowo odbywało się głównie samochodami produkcji czechosłowackiej LIAZ, oraz polskimi JELCZ. Pierwsze zagraniczne transporty zaczęły odbywać się po roku 1995, kiedy to firma zaczęła rozwijać się i zwiększać swój tabor do 7 aut.

Rok 2003 i 2004 to krótkie przygody firm transportowych RAFTRANS oraz PUST PIWOWARCZYK, firmy te tworzone przez synów pana Ryszarda Piwowarczyka, kolejno Rafała i Łukasza dały podstawy do późniejszego kształtu firmy z Gdowa. Wraz z wejściem Polski do UE, firma rozwinęła linię międzynarodową przerzutów do Francji, Belgii (Renault, Volvo, Decathlon) oraz do Anglii (Vauxhall, Jaguar Land Rover). Aktywna stawała się również spedycja krajowa oferująca transport na terenie Małopolski i Górnego Śląska / Opolszczyzny. Częściowa fuzja i wyłączenie firmy TRANSROL tworzonej we współudziale ze znajomym rodziny ustanowiła zalążek pracy spedycyjnej.

2Wraz z rokiem 2010 (marzec), założona została spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, której nazwą stało się po prostu nazwisko rodziny. Tym samym nawiązanie do rodzinnej tradycji jest podstawą po dzień dzisiejszy. Nie można jednak powiedzieć o kontekście rodzinnym w żadnym razie, jak chodzi o wielkość obecnej firmy. To opiewające na aktualnie 150 TIRów (i wciąż rośnie) przedsiębiorstwo wyrobiło solidną opinie potwierdzoną zarówno u Klientów zagranicznych jak i krajowych. Biuro PIWOWARCZYK początkowo skupione wokół najbliższej rodziny rozrosło się do kilkudziesięcioosobowej  kadry, rozdzielonej odpowiedzialnością za poszczególne kraje dostaw, dział faktur, niezależne kadry, finanse itd.

Wraz upływem 3 minionych lat 2014-2017 nikt nie spodziewał się tak znaczącego rozrostu firmy. Jednocześnie nikt nie ma jeszcze planu na realny rozmiar docelowy PIWOWARCZYKa, a określenie tego jest chyba najważniejszym zadaniem stojącym przed każdym przewoźnikiem 🙂

Nasi partnerzy

?
?